home, der er en af landets store ejendomsmæglerkæder og den mest kendte, vil vokse ved at kombinere teknologi, relationer og samarbejde i ny, ambitiøs strategi
I home har vi sat en ny retning med strategien Forandring.Sammen’28. En strategi, der bygger videre på kædens stærke position – men som samtidig tager markante skridt ind i fremtiden.
Målet er at blive det naturlige førstevalg for både kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere.
”home skal være endnu stærkere, så vi fylder mere hos kunderne og skaber mere værdi for vores ejer, Danske Bank. Det er vi allerede godt i gang med, men arbejdet er kun lige begyndt,” siger homes CEO / adm. direktør Martin Wiesener.
Dét skal skabe væksten
Det er ikke vækst via flere butikker, der er ambitionen. Det er vækst via smartere brug af data, teknologi, rådgivning og samarbejde.
Det skal ske ved at skille sig mere ud fra branchen ved at udvikle en mere sammenhængende og digitalt stærkere værdikæde – fra boligsøgning og rådgivning til salg og finansiering.
“Vi skal være bedst til både-og. Vi skal styrke den personlige relation til kunderne og samtidig være langt foran digitalt – med teknologi, der skaber værdi, og rådgivning, der føles nærværende,” lyder det fra Martin Wiesener:
“Det handler om at gøre det, vi allerede er gode til – endnu bedre. Men også om at tage nye skridt og udvikle nogle løsninger, der er markant anderledes end det, man traditionelt ser i ejendomsmæglerbranchen.”
Digital frontløber
Tilbage i 00’erne lød homes payoff, ’det gør ikke noget, man er foran’.
Med en frisk omskrivning kunne overskriften på homes nye strategi lyde, ’vi gør det for at være foran’.
”Man kan godt sige, at vi vender tilbage til de gamle dyder ved at ville være en frontløber i branchen og ikke én, der bare følger med.”
Et af de centrale greb i strategien er ønsket om at forene branchens stærke relationelle kompetencer med digitalt drevet innovation. Det betyder, at home nu og i de kommende år vil investere markant i nye teknologiske løsninger, der skal forbedre rådgivningen og kundeoplevelsen.
“Vi kommer til at integrere teknologi som AI, datadrevne anbefalinger og automatiserede flows direkte i rådgivningen, så vi møder kunden præcist og relevant. Det digitale skal spille en mere afgørende rolle i salgsprocessen for at give en mere effektiv kundeoplevelse” forklarer Martin Wiesener.
home forventer at lancere de første konkrete løsninger i løbet af 2025, hvor blandt andet intelligent kundedialog baseret på AI og smartere brug af købs- og salgsdata bliver en del af værktøjskassen.
FAKTA: 4 pejlemærker skal løfte home ind i fremtiden
Strategien samler hele home-kæden omkring fire klare strategiske pejlemærker:
• Mere aktiv tilstedeværelse på boligmarkedet
• Den mest attraktive arbejdsplads i branchen
• En nytænkende og effektiv forretning
• Et styrket strategisk samarbejde med Danske Bank
Fælles retning – tættere samarbejde
Et andet centralt element er samarbejdet i værdikæden. Strategien er ikke kun et internt roadmap – den skal også styrke det fælles fodslag mellem homes lokale forretninger, hovedkontoret og ejeren Danske Bank.
“Vi skal bringe det bedste fra alle verdener sammen. Lokalkendskab og nærhed. Strategisk retning og skalering. Og bankens finansielle rådgivning. Når vi får det til at spille tættere sammen, bliver vi stærkere – både hver for sig og sammen,” siger Martin Wiesener.
Det er ikke kun kunderne, der skal vælge home i højere grad. Også medarbejderne er ekstra i fokus med ambitionen om at være den arbejdsplads i branchen, hvor folk helst vil arbejde.
”Vores største konkurrent i jagten på de unge er faktisk bankerne og forsikringsselskaberne, men vi har tiltag på vej, der skal få flere unge til at vælge en karriere hos os i home,” siger Martin Wiesener.
Strategien Forandring.Sammen ’28 er nu offentliggjort, og flere informationer kan findes her på home.dk, hvor interesserede kan dykke ned i pejlemærkerne og læse om strategien.
Læs mere om strategien og se strategifilmen på https://home.dk/om-home/strategi/