Igor Stiftar er chef i ny stilling, der skal bringe home-kæden tilbage i front på digital udvikling i mæglerbranchen
I dag ’logger’ 38-årige Igor Stiftar sig for første gang ind i en ny stilling som digital direktør /Chief Digital Officer (CDO) i home a/s.
Gennem en række ansættelser i både offentlige og private virksomheder samt konsulenthuse har han opbygget en betydelig viden og erfaring, som han glæder sig til at sætte i spil i home.
Igor Stiftar ’har et holistisk syn på it og teknologi med fokus på at bygge bro mellem it og forretning’, fortæller han.
”Min styrke er at lytte til, hvad det er en række interessenter – fx kunder og medarbejdere - har brug for og så ’oversætte’ dette og finde de bedste måder at understøtte det på med it og teknologi, som skaber mere forretning eller gør hverdagen lettere for medarbejderne,” uddyber Igor, der efter sin økonomi- og it-uddannelse fra Københavns og Roskilde Universitet i 2013 blev ansat i en styrelse under Beskæftigelsesministeriet.
Siden har han arbejdet for bl.a. PwC Consulting og Valcon og senest Dagrofa, hvor han var Head of Business Integration i Group IT.
homes nye digitale direktør har en klar ambition om, at mæglerkæden med 185 butikker skal generobre den innovative førertrøje i ejendomsmæglerbranchen:
”Vi står på et godt grundlag men skal fokusere på udvikling og nye teknologier og komme med nye tiltag, som både kunder og konkurrenter bemærker,” slår han fast.
Martin Wiesener, CEO i home, er begejstret for at få Igor med på holdet:
”Digitalisering er afgørende for home og arbejdet med nye teknogier, og jeg er sikker på, at Igor vil kunne accelerere homes digitale udvikling med sin solide erfaring med transformative komplekse projekter som management konsulent kombineret med arbejdet med IT på kundesiden.”
home er ejendomsmæglerkæde for Danske Bank-koncernen og et 100 % ejet datterselskab af Realkredit Danmark. home a/s er franchisegiver for 185 butikker fordelt på 126 franchisetagere.